marți, 15 noiembrie 2011

Sa ne amintim de Blaga

Ieri am fost la un recital din poeziile lui Blaga, organizat de fundatia A.R.C.E.N.. Nu stiam mai nimic despre ce se va intampla acolo. Nu am indraznit sa scriu imediat dupa "spectacol", pentru ca eram mult prea prinsa in mrejele poeziei si imi era imposibil sa scriu, sau sa citesc altceva. Pe cei de la A.R.C.E.N. ii gasiti pe site-ul lor si pe facebook. "Bucurestiul citeste poezie" este un titlu al unei manifestari care mi-a ramas intiparit undeva printre circumvolutiunile creierasului meu. Si ca sa nu mai lungesc povestea, cititi poezia mea preferata de Blaga si cu siguranta veti simti macar o particica din magia serii trecute. Si daca vi se face dor de poezie, indrazniti si scoateti volumele prafuite din biblioteca si rasfoiti-le la o ceasca de cafea.

Izvorul nopţii

Frumoaso,
ţi-s ochii-aşa de negri încât seara
când stau culcat cu capu-n poala ta
îmi pare
că ochii tăi, adânci, sunt izvorul
din care tainic curge noaptea peste văi
şi peste munţi şi peste seşuri
acoperind pământul
c-o mare de-ntuneric.
Aşa-s de negri ochii tăi,
lumina mea.

Lucian Blaga

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu